fredag 3. februar 2012

Cheesy Chicken


Hjemmelaget hundekjeks med ost og kyllingsmak
Her er en ny oppskrift på hundekjeks med ost og smak av kylling. Dette er noen sprø og kjempeluftige kjeks som hunden din kommer til å sette pris på.



Her er oppskriften.
250 ml hvetemel
250 ml revet ost ( jeg valgte Norvegia)
1 sp romtemperert smør
125 ml kyllingkraft



Bland osten i melet, slik at det ser sånn ut.



Ha så i smøret og kyllingkraften. Jeg brukte buljongterning. Se på pakken hvor mye du skal bruke til 125 ml vann. Prøv å bruke en buljong eller fond uten så mye salt, siden hunden ikke skal ha så mye av det.



Bland alt sammen til du får en fin deig å jobbe med. Det er ikke sikkert du trenger å bruke all  kraften. Kna
deigen videre på benken til du får en fin og smidig deig som ser slik ut.



Kjevle ut deigen til den er ca. 0,5 cm tykk eller litt tynnere.



Og nå er det klart for å stikke ut kjeksene. Her kan du velge hvor store kjeks du vil lage. Jeg valge en liten ustikker som er formet som en blomst. Da får jeg en størrelse som vil fungere godt som en godbit til min hund.



har så kjeksene over på en stekeplate.



Stek de i ovnen på 180 deg C i ca. 15 minutter til de er gyldne og sprø.



Og så var det en i ekspertpanelet som måtte prøvesmake.



Og det ble godkjent:-)
Såpass godt var det, at vi måtte lage en gave til kameraten hans også.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar