fredag 3. februar 2012

Leverkakemenn




I  julenummeret av bladet Hundesport, hadde de en reportasje med oppskrifter til julegodt til hunden. Så da måtte vi prøve ut en oppskrift. Valget falt på Gingerbread twist. Her får du se hvordan det gikk.


Her er ingrediensene:
750 g svinelever
250 g medisterdeig
0,5 kopp hvetemel
0,5 kopp sammalt hvete
0,5 kopp maizennamel
1 egg
50 g revet Edamer

Det var med hvitløk i oppskriften som jeg valgte å kutte ut fordi jeg vet ikke om det er skadelig for hunden eller ikke. Det virker som det er litt delte meninger om dette, derfor så valgte jeg å ikke ta det med for sikkerhets skyld.
Svinelever finner du i velassorterte matbutikker, og da ligger det som regel i frysedisken. De er som regel delt opp i slike kuber når de er fryst.



Tin leveren. Ha den i en foodprosessor og finmal den.




Tilsett resten av ingrediensene og bland det godt.


Dekk en langpanne med bakepapir og fordel deigen utover i ca en cm tykkelse. Stek ved ca 180 grader i 30-40 minutter.
Skjær ut kaker mens bakverket fremdeles er varmt. La det stå fremme over natt til det blir knusktørt.



 Egentlig så synes jeg disse ligner mer på brownies, og de falt i smak til Linux som er testansvarlig.



Det ble en del rester til overs etter at jeg hadde stukket ut figurene. Så jeg delte det opp i passende biter og tørket det sammen med resten. Og vips så så hadde jeg masse små godbiter som er kjekke å ha med seg ut på tur eller å bruke under trening:-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar